Goed nieuws

Bloembollen

Goed nieuws; we hebben via Gonzend Rivierenland (onderdeel van de Fruitmotor) een toezegging gekregen voor bloembollen. Gonzend Rivierenland ondersteunt “Bloemrijken”; bewonersinitiatieven die zorgen voor bloemrijke plekken voor wilde bijen en andere insecten. Onze vakken zijn al zeer bloemrijk aangelegd, maar door hieraan voorjaarsbloeiende bloembollen toe te voegen, wordt de bloeiperiode verlengd en is er ook al vroeger in het voorjaar nectar beschikbaar.

De planttijd voor bloembollen worden geplant in het najaar (van september tot de vorst), dus we moeten nog even geduld hebben. De bloembollen zullen eind september bezorgd worden zodat we het grootste deel van de bollen in het weekend van 1/2 oktober poten met eventeel nog een uitloop naar 7/8 oktober (het nationale bloembollenweekend!) kunnen; noteer alvast in de agenda.

Onderstaand een overzicht van de bollen die we krijgen; in totaal dus ruim 4000 bloembollen! Dank aan Gonzend Rivierenland voor deze gulle bijdrage!

(afbeelding via leverancier JUB Holland)

NaamNL NaamAantalPlantlocatie

Tulipa clusiana “Tinka”Tulp400Vak 1; bloei buiten haag